piątek, 6 sierpnia 2010

To już czytałam i troszkę o planach

Coś niecoś z literatury rosyjskiej czytałam. Dla odświeżenia sobie tytułów wymienię kilka pozycji:
  • Aleksander Puszkin, Eugeniusz Oniegin
  • Michał Lermontow, Bohater naszych czasów
  • Antoni Czechow, Trzy siostry
  • Lew Tołstoj, Anna Karenina (poza tytułową postacią nie mam książce nic do zarzucenia)
  • Fiodor Dostojewski, Zbrodnia i kara
  • kilka opowiadań Izaaka Babla ze zbioru Armia konna
  • Michał Bułhakow, Mistrz i Małgorzata
  • Aleksander Kuprin, Jama
  • Andriej Płatonow, Szczęśliwa Moskwa (po prostu perełka, zakochałam się niemal do pierwszego zdania), Osada pocztyliońska
  • Wiktor Jerofiejew, Rosyjska piękność
  • Vladimir Nabokov, Lolita
  • Borys Akunin - kilka pozycji
  • Aleksandra Marinina, Gra na cudzym boisku.
Z pozycji o Rosji czytałam m.in. Inny świat Grudzińskiego, Na nieludzkiej ziemi Czapskiego, Mistrza z Petersburga J.M. Coetzee.

A co planuję? Na pewno Martwe Dusze Gogola bo już dawno temu obiecałam sobie, że przeczytam tę pozycję. Chciałabym przeczytać coś Dostojewskiego (po głowię mi chodzą Bracia Karamazow, Idiota, Białe noce), Moskwę-Pietuszki Wieniedikta Jerofiejewa, może Wykop Płatnowa (choć wiem, że Szczęśliwej Moskwy nie przebije).
Po głowie chodzi mi też Osip Mandelsztam, Szołochow z Cichym Donem, Majakowski, Pielewin.
Natomiast na pewno nie sięgnę po Doktora Żywago. Może kiedyś się zdecyduję, ale na razie odpada (przyczyny niezwiązane z objętością;)).

To chyba tyle planów. Mam nadzieję, że uda mi się wywiązać z minimum, ale chciałabym przeczytać więcej niż 4 pozycje.

Życzę wszystkim uczestnikom dużo przyjemności i pozytywnych wrażeń :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz