wtorek, 3 sierpnia 2010

Rosyjska literatura i ja

To moje pierwsze wyzwanie. Spodobało mi się od razu, bo literatury rosyjskiej prawie w ogóle nie czytałam, a chciałabym. Mam za sobą jedynie "Mistrza i Małgorzatę", "Annę Kareninę" oraz trzy książki braci Strugackich ("Piknik na skraju drogi", "Trudno być bogiem" i "Poniedziałek zaczyna się w sobotę").

Chciałabym przeczytać:
- "Wojna i pokój" - Lew Tołstoj
- "Lolita" - Vladimir Nabokov
- "Zbrodnia i kara", "Bracia Karamazow" - Fiodor Dostojewski
- "Odział chorych na raka" - Aleksander Sołżenicyn
- "Doktor Żywago" - Borys Pasternak
- "Dzieci Arbatu" - Anatolij Rybakow
- "Cichy Don" - Michaił Szołochow
- "Waran" - Marina i Siegiej Diaczenko
- Borys Akunin

O Rosji:
- "Imperium" - Ryszard Kapuściński
- "Biała gorączka" - Jacek Hugo-Bader

Nie ma raczej szans, żebym to wszystko przeczytała. Ta lista jest bardziej orientacyjna - przynajmniej będę wiedziała z czego wybierać :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz