wtorek, 3 sierpnia 2010

Moja literacka Rosja

Witam wszystkich uczestników!
Postanowiłam się przyłączyć do wyzwania. Poniekąd jest to mój debiut /jedno wyzwanie zaliczyłam, książki przeczytałam, ale recenzji zabrakło/.

Mogę powiedzieć, że Rosję znam dość dobrze, jeśli chodzi o literaturę. Jednak parę lat już minęło. Wcześniej książki Rosjan i o Rosji czytałam częściej.

Właśnie czytam książkę Dzieci Arbatu. Jak znalazł na wyzwanie. Tak się złożyło, że kiedyś tam na podaju pobrałam i czekała na przeczytanie. Jednak traktuję ja niewyzwaniowo - bo czytam w ramach projektu "stosikowego", pewnie znanego niektórym uczestnikom.

Postaram się sobie teraz przypomnieć, co już znam:
Martwe dusze, Archipelag Gułag, Zbrodnia i kara, Mistrz i Małgorzata, Jeden dzień Iwana Denisowicza, kryminał Małyszewej, Lolita (wymieniana w postach, ale mi się wcale nie kojarzy rosyjsko), opowiadania Bułyczewa, kilka książek sensacyjnych z akcją w Rosji, Imperium. Nie wiem, czy do wyzwania zaliczają się tylko utwory o Rosji/Rosjan. Czytałam również paru pisarzy z byłych republik radzieckich. Przeczytałam też wszystkie książki Kaminera (Rosjanin mieszkający w Niemczech, pisze po niemiecku).

Planów nie mam żadnych - zobaczę czym dysponuje moja biblioteka. Z konieczności przeczytam po niemiecku ;)

Miłego wyzwania wszystkim i ciekawych lektur!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz