poniedziałek, 9 sierpnia 2010

Rosyjska literatura

Nigdy jeszcze nie brałam udziału w wyzwaniu czytelniczym. Tym razem postanowiłam jednak spróbować, ponieważ bardzo cenię sobie rosyjskich autorów.

Do tej pory przeczytałam kilka książek związanych w jakiś sposób z tym tematem:
  • Bierdiajew Mikołaj, Światopogląd Dostojewskiego
  • Bułhakow Michał, Mistrz i Małgorzata
  • Bursow Borys, Osobowośc Dostojewskiego
  • Czechow Antoni, Wybór opowiadań; Śmierć urzędnika i inne opowiadania
  • Dostojewski Fiodor (mój ulubiony pisarz), Aniele, stróżu mój... (listy do żony) 1866-1874; Biesy; Łagodna; Idiota; Wspomnienia z domu umarłych; Zbrodnia i kara; Bracia Karamazow; Gracz; Białe noce; Opowieści fantastyczne
  • Gogol Mikołaj, Martwe dusze
  • Guriewicz Aron, Kultura i społeczeństwo średniowiecznej Europy: Exempla XIII wieku
  • Jerofiejew Wieniedikt, Moskwa-Pietuszki
  • Kondratow Aleksander, Zaginione cywilizacje
  • Łotman Jurij, Semiotyka filmu
  • Mackiewicz Cat Stanisław, Dostojewski
  • Nabokov Vladimir, Pnin
  • Pielewin Wiktor, Życie owadów; Mały palec Buddy; Generation P; Omon Ra i inne opowieści; Święta księga wilkołaka
  • Sołżenicyn Aleksander, Oddział chorych na raka; Jeden dzień Iwana Denisowicza
  • Tołstoj Lew, Anna Karenina; Wojna i pokój; Zmartwychwstanie
  • Wysocki Włodzimierz, 14 piosenek w przekładach Ziemowita Fedeckiego
Nie mam jeszcze sprecyzowanego planu czytelniczego. Na pewno chciałabym poznać bardziej twórczość Nabokova. Może też spróbuję poczytać coś na temat historii Rosji.

Życzę powodzenia wszystkim biorącym udział w tym wyzwaniu :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz