wtorek, 3 sierpnia 2010

Moje zmagania z literaturą rosyjską

Po długim namyśle też postanowiłam zgłosić się do tego wyzwania czytelniczego.
Moje doświadczenie z literaturą rosyjską nie są imponujące. Jakieś lektury i trochę poezji czytanej w liceum w ramach języka polskiego. I niestety nie bardzo pamiętam co dokładnie czytałam. Na pewno był to Puszkin "Eugeniusz Oniegin" oraz "Mistrz i Małgorzata" Bułhakowa.
Co do moich planów czytelniczych, to będą to same dość pokaźne dzieła, które stoją na moich półkach i czekają na swoją kolej:
Lew Tołstoj "Wojna i pokój"
Lew Tołstoj "Anna Karenina"
Dostojewski Fiodor "Bracia Karamazow"
Pasternak Borys "Doktor Żywago" - jak uda mi się zdobyć tą książkę, a po obejrzeniu filmu bardzo chcę ją przeczytać.
Myślę, że sięgnę też po trylogię Pauliny Simons "Jeździec miedziany"; "Tatiana i Aleksander" i "Ogród letni".
Może jeszcze coś przypadkiem wpadnie mi w oko jak będę czytać recenzję innych osób podejmujących to wyzwanie.
Pozdrawiam Wszystkich czytelników madmad35

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz