sobota, 20 sierpnia 2011

привет!

Sasasa, oto i moje pierwsze wyzwanie czytelnicze! Cieszę się niezmiernie jak widać :)

    Postanowiłam wziąć w nim udział ponieważ od dłuższego czasu fascynuje mnie ten kraj i na pewno jednym z nalepszych sposobów na poznanie go jest właśnie zaznajomienie się z jego literaturą lub tą o nim traktującą. Nie mam jeszcze dokładnie sprecyzowanych planów jeśli chodzi o wybrane lektury do przeczytania, ale na pewno nie chciałabym ominąć tych pozycji:

# "Bracia Karamazow" Fiodor Dostojewski
# "Idiota" Fiodor Dostojewski
# "Mistrz i Małgorzata" Michaił Bułhakow

    Chciałabym też przyjrzeć się bliżej współczesnej literaturze rosyjskiej, nie zatrzymywać się tylko na klasykach. Tytułów planowanych na razie nie podam bo zamierzam zdobywać je sukcesywanie w sposób spontaniczny. To co się nawinie i mnie zainteresuje przeczytane zostanie ;)


Na moich półkach z literatury rosyjskiej oprócz "Zbrodni i kary" kurzą się:

# "Baby" Antoni Czechow czytane już dawno temu, może to okazja, aby sobie je odświeżyć
# "Pruska narzeczona" Jurij Bujda jakiś czas temuj upolowana na podaju
# "Sen we mgle" Jurij Rytcheu podarowana mi przez znajomego, który znalazł ją samotnie leżącą od dłuższego czasu na klatce schodowej. Książka-widmo, na internecie nie znalazłam żadnej recenzji jej dotyczącej co oczywiście tylko potęguje moją ciekawość
# "Beczka śmierci" Arkadij Wajner i Gieorgij Wajner od kiedy pamiętam leży ona na mojej półce, skąd się wzięła nie wiem

    Może i któraś z tych pozycji zostanie wkrótce przeze mnie przeczytana. Pożyjemy zobaczymy. Plany planami, a ja i tak zrobię pewnie w rezultacie wszystko na odwrót znając siebie.

    Pozdrawiam wszystkich miłośników (tych obecnych i przyszłych) literatury związanej z Rosją i życzę wytrwałości w jej poznawaniu!

1 komentarz:

  1. Polecam gorąco - "Sen we mgle" - pięknie, wręcz poetycko opisane życie Czukczów prawie sprzed stu lat. Życie choć w trudnych warunkach, ale w zgodzie z naturą i samym sobą. Mnie ta książka zauroczyła i musiałam przeczytać kolejne tego autora, z których szczególnie poleciłabym "Gdy wieloryby odchodzą".
    Miłej lektury :-)

    OdpowiedzUsuń