piątek, 9 listopada 2012

Czarnobyl baby, Merle Hilbk


Carta Blanca, 2011
Liczba stron: 262
Jak wygląda strefa wykluczenia po upływie dwudziestu lat od momentu wybuchu? Czy prawdziwe są pogłoski o zmutowanych gatunkach zwierząt i nieurodzajnych, spalonych promieniowaniem glebach? Jak radzą sobie ludzie mieszkający w bezpośredniej bliskości najbardziej napromieniowanych rejonów? Co sądzą o przyczynach i skutkach katastrofy? Takie pytania stawiałam sobie przed otwarciem książki. Na takie pytania chciałam znaleźć odpowiedź - chciałam poczuć klimat miejsc dla mnie niedostępnych. Odpowiedzi nie znalazłam, a jeśli już, to tylko szczątkowe.

Czarnobyl nie leży w Rosji, ale był częścią ZSRR, więc wydaje mi się, że notatka jak najbardziej na miejscu.
Całość TUTAJ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz